sobota, 17 sierpnia 2013

ostatnia część, czyli Olsztyn

Ostatnią część mojej wakacyjnej wyprawy spędziłam w Olsztynie.
Jeśli chcecie poczytać o miejscach, które polecam, o wskazówkach, zobaczyć zdjęcia z  moich poprzednich pobytów - zajrzyjcie do archiwum bloga - Olsztyn  i Olsztyn zimą.
Tym razem w Olsztynie byłam tydzień. Pierwszy dzień - to była wyprawa do Kortowa - najbardziej klimatycznego chyba miasteczka studenckiego w Polsce - niestety już po godzinie siedzenia na plaży, a potem na pomoście, przegoniła nas idąca zza lasu burza :D Przed samym domem lunęło :D Zdążyliśmy się przebrać, deszcz przestał padać i ruszyliśmy nad kolejne olsztyńskie jezioro - Długie. Chyba moje ulubione miejsce tego pobytu :) Jezioro o wiele czystsze niż Kortowskie czy Krzywe, jezioro spokojne, otoczone przyrodą, pełne wędkarzy, jezioro, nad którym nawet w największy upał nie znajdziecie tłumów, jezioro z małymi plażyczkami, niewielkimi zatoczkami, wzdłuż jeziora ustawiono siłownie do ćwiczeń na łonie natury, jednym słowem - idealne miejsce zarówno na spacery, jak i kąpiele w letnie upały :D
Drugiego dnia zostałam przez pierwszy w życiu atak migreny wyłączona z jakiegokolwiek poza-łóżkowego życia, cały dzień przeleżałam bądź snułam się w piżamie po domu. Aż za dobrze zrozumiałam co to za ból.
Trzeci dzień to było leżakowanie na małej plaży nad Długim, a po południu spacery z Wujkiem - rodowitym Olsztyniakiem - oglądając z bliska zabytki, architekturę miasta.
Czwarty - poranne zakupy, czyli łowcy wyprzedaży :D W kwiatach - buty w ccc i spódnica w stradivariusie :D możecie zobaczyć ją na zdjęciach z Kopernikiem :D a po południu znów spacery z Wujkiem:)
Piąty, szósty i siódmy dzień naszego pobytu to była wyprawa na działkę Cioci i Wujka do Gutkowa, czyli pierwszej wioski za Olsztynem, nad Jezioro Redykajny. Czyli odpoczynek, odpoczynek i jeszcze raz odpoczynek :D plażing, kąpieling, Jordana i Wujka łowing ryb :D A tak zupełnie serio to zajmowaliśmy się tym wszystkim, za co kocham wakacje - pływaniem w cieplutkim jeziorze, opalaniem, nic-nie-robieniem, pieczeniem kiełbasek, potem pieczeniem ciasta - Jordan piekł bananowca, ja ciasto jogurtowe z czerwonymi porzeczkami prosto z krzaka - wyszło pychaaaa :D
Na koniec wyjazdu zahaczyliśmy jeszcze o festiwal produktów regionalnych - wypiliśmy piwo z olsztyńskiego browaru Kormoran, posłuchaliśmy muzyki, no i oczywiście zrobiliśmy sobie zdjęcie z Kopernikiem :D
A w poniedziałek o 8 rano pociągiem wyjechaliśmy do Jeleniej Góry - na miejscu byliśmy o 19 :D Ale przynajmniej nie było specjalnie tłoku ;)

Kortowo

Miśka - pies Cioci i Wujka

Jezioro Długie

cały czas Jezioro Długie :)

ratusz w Olsztynie

i najstarsza winda - z początku XXw.

i symbol Olsztyna - pruskie baby - tutaj w formie szachów :)

z widokiem na zamkową wieżę

i znów Jezioro Długie ;D

w podziemiach zamku olsztyńskiego

stare miasto w Olsztynie

olsztyński zamek i amfiteatr

1. Na wyprawę na jezioro Długie założyłaś przeuroczą sukienkę!:) bardzo mi się spodobała!:) U mnie na blogu też zdjęcia z podróży - do Krakowa. Zapraszam, również do obserwowania ! :)

2. Ten kombinezon w kwiaty śliczny jest

3. Oooooo! Jelenia Góra! Toż to moje okolice! :) I jak tu nie dodać do obserwowanych?! Nie można- trzeba! :) Tak więc dodaję:)pozdrowionka

4. wspaniałe zdjęcia! Aż chce się tam być :)

5. Nigdy tam nie byłam, ale twój post zdecydowanie zachęca do wybrania się w te strony!:)

6. Ładny ten Olsztyn, pięknie wyglądasz!

7. bardzo podoba mi sie ta promenada absolwentow ;)

8. Prześwietny kombi w kwiatki a Ty przepiękna!

9. Wakacje u Ciebie pełne wrażeń :)) ślicznaś!

10. oh ! piękne zdjęcia. Bardzo ładnie wyglądasz. Spódniczka z ostatniego zestawu bardzo przypadła mi do gustu ;)

+ obserwujemy?

www.izabielaa.blogspot.com

11. Olsztyn jest jednym z tych miast, które zawsze chciałam odwiedzić. Szkoda tylko, że musiałabym przejechać pół Polski... Ale kiedyś zrobię to na pewno :))
    Świetne zdjęcie to w kapeluszu :))

12. Dziękuję Kochana,za odwiedziny i bardzo miły komentarz,bardzo fajny blog i post:)
    Obserwujemy i lubimy się ma FB?
    Pozdrawiam Serdeczne :)

13. Super fotki, fajnie widziec jak milo sie odpoczywa na wakacjach :)