niedziela, 17 marca 2013

wycieczka do Opola

Dziś relacja z wycieczki do Opola.
W sumie całą prześliczną sobotę spędziliśmy w tym ukochanym przez naszego przewodnika Sławka mieście :D
Przez nas chyba trochę mniej, choć wycieczkę na pewno można zaliczyć do udanych :)
Zobaczyliśmy kawałek miasta, połaziliśmy po centrum, nad Odrą, widzieliśmy sławny opolski amfiteatr, rynek z ratuszem, zjedliśmy przepyszne naleśniki w Grabówce - ponoć najsłynniejszej naleśnikarni w Opolu - rzeczywiście były przepyszne, choć miejsce jak dla mnie trochę stołówkowe - spory ruch, niezły ścisk, mało stolików. Potem zobaczyliśmy jeszcze dawny szpital przerobiony obecnie na rektorat uniwersytetu opolskiego, a tuż obok niego świetne posągi, które zobaczycie na zdjęciach poniżej, potem też centrum handlowe Solaris, i chyba najlepszy punkt programu, czyli kamienicę czynszową - będącą jednym z oddziałów Muzeum Śląska Opolskiego, przedstawiającą wnętrza mieszczańskie z lat 1890-1965. Wyposażone w autentyczne sprzęty z różnych epok mieszkania - a było ich 6 - były rewelacyjne - każdy drobiazg, każdy przedmiot przyciągał wzrok.
Na koniec było jeszcze trochę "samochodowego" zwiedzania - zobaczyliśmy milion ważnych Sławkowych miejsc - a to gdzie studiował, a to gdzie pił piwo, a gdzie na czerwonym świetle złapała go policja :D świetne opowieści z opolskiego życia :D
A już na zupełny koniec dnia zajechaliśmy do Brzegu, z nadzieją obejrzenia tamtejszego zamku Piastów Śląskich, ale niestety - była sobota, zbliżała się godzina 18 - można powiedzieć, że pocałowaliśmy klamkę :D Ale na pewno nadrobimy latem, kiedy to planujemy odwiedzić okolice Opola :)
Do Wrocławia wracaliśmy oglądając przepiękny zachód słońca, zmęczeni, ale jednocześnie zadowoleni, naładowani pozytywną energią :)

A co do nadchodzącego tygodnia - właściwie codziennie wybieram się na spektakle w ramach Przeglądu Piosenki Aktorskiej, czyli PPA, który od piątku odbywa się we Wrocławiu. A już w piątek rano wyjeżdżam na weekend do przyjaciółki do Krakowa :)) Już się nie mogę doczekać ! :D

opolska Wenecja - jak dla mnie gorsze wydanie gdańskiego pobrzeża (okolic restauracji Miasto Aniołów)

z przyjaciółmi

amfiteatr opolski

w telewizji wygląda dużo bardziej efektownie :)

spacer nad Odrą

prawie jak Most Tumski we Wrocławiu

rynek

i ratusz

jest nawet angielska budka telefoniczna :D

wnętrze kamienicy czynszowej

z Jordankiem moim :)

znajdź różnicę :)

cztery pory roku - plus piąta :D

z Agnieszką Osiecką

z Jeremim Przyborą czyli Starsi Panowie :)

był i Czesław Niemen
i Marek Grechuta

Zamek Piastów Śląskich w Brzegu

i wejście do zamku - niestety już zamknięte

ratusz w Brzegu

1. nie wiedziałam, że Opole jest takie ładne - kolejne miasto na mojej liście, które trzeba w życiu odwiedzić :-)

2. ulala! to widzę zwiedzasz :) nie byłam nigdy w Brzegu, a chętnie bym tam pojechała :) Śliczna jak zawsze!

3. :) fajoska wycieczka :) i wyprostowalas wlosy :D ladnie :) ten salon z kamienicy czynszowej- u mojej babci nadal tak salon wyglada. boziu... ja preferuje nowoczesny design ;)

4. ale musiało być fajnie <3 nigdy nie byłam w opolu, a uwielbiam wycieczki <3 świetne zdjęcia kochana ! <3

5. Jak artystycznie! jak ja bym chciała mieć czas na jakiś choćby jednodniowy wyjazd.. :/

6. rzeczywiście prześliczna pogoda, ach! u mnie Lublin zasypało. ściskam! :)

7. Ankaaaaa! nie mamy aparatu!

1. Ankaaaaaaaaaaaaa też nie ma aparatu :D to mój cudowny, nowy telefon robi takie genialne zdjęcia!
      Jordan z Przesieki

8. very cool pictures, you look sweet, your crib is so-so cool and homely.

9. Nigdy tam nie byłam, ale całkiem ładnie tam jest!

10. Świetne i klimatyczne miejsce, bosko! Zdjęcia z Osiecką i Grechutą szczerze zazdroszczę:)

11. No ale w ZOO na wyspie Bolko nie byliście....