wtorek, 19 marca 2013

ekspresowy obiad czyli placki ziemniaczane z sosem pieczarkowym


Między podróżami, porannymi zajęciami z onkologii, a wieczornymi spektaklami i koncertami - przy okazji polecam Wam zespół, na którego koncercie byłam wczoraj - Mama Rosin - świetna pozytywna muzyka :) trzeba jeszcze coś jeść, a że czasu jest niewiele - pomysł na szybki obiad, czyli tradycyjne placki ziemniaczane i sos pieczarkowy przepisu mojej mamy.

Potrzebujemy:
- kilka ziemniaków (dla 2 osób 4-5)
- 1 jajko
- 4 łyżki mąki
- przyprawy - sól, pieprz

Do sosu pieczarkowego:
- 30 dag pieczarek
- 1 cebula
- śmietana 30%
- sporo pieprzu :D

Ziemniaki obieramy, ścieramy na tarce, odciskamy nadmiar wody, dodajemy sól, pieprz, mąkę i jajko. Mieszamy i z powstałej masy smażymy placki. Na niezbyt dużym ogniu, żeby upiekły się wewnątrz, a nie tylko przypaliły z zewnątrz  :D
W między czasie myjemy, obieramy, kroimy w kostkę pieczarki i cebulę. Podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu. Kiedy będą już gotowe - zalewamy śmietaną, doprawiamy solą i sporo ilością pieprzu - to jest sos na ostro :D

Smacznego :)

PS. Przepraszam za talerz - nadtłukł mi się ostatnio przy myciu :(





9 komentarzy:

  1. A ja uwielbiam placki ziemniaczane ze szpinakiem ze śmietaną i czosnkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. idealnie! IDEALNIE! mój facet łazi za mną od miesięcy, bym mu zrobiła "platski", bo to podobno dobre, a ja się ciągle migam... ale widzę, że powinnam dać radę! :D ekstra. ale ja wolę z twarożkiem wymieszanym z jogurtem naturalnym, szczypiorkiem i rzodkiewkami, pieczarki to nie moja bajka :)
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jadłam, placków milion lat! Muszę zrobić, czemu Ty kochana dodajesz mi takie foty, jak ja na uczelni cały dzień ?:))

    OdpowiedzUsuń
  4. więcej takich ekspresowych dań proszę !:)
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam placki ziemniaczane z sosem grzybowym - specjalność mojego Taty :D pychota! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, uwielbiam placorki! Mam taką zastawę, mało tego, jeden z talerzy również jest nadtłuczony, ale to dla tego,że mają chyba milion lat, a ja lubię wiekowe rzeczy :)
    Nominowałam Cie na blogu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam i placki i pieczarki ponad zycie :D <33.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam placki ziemniaczane. Od razu zrobiłam się głodna.. :)

    OdpowiedzUsuń

stat4u