poniedziałek, 20 stycznia 2014

kurczak z sosem bananowym

Dziś pomysł na danie znalezione na stronie internetowej z przepisami kuchni azjatyckiej - tajski kurczak z sosem bananowym.

Zaczynamy od zamarynowania kurczaka - sól, pieprz plus oliwa czosnkowa (to mój osobisty pomysł) - odstawiamy do lodówki.
Sos bananowy - 2 banany, jogurt grecki, czosnek, świeży imbir, sól, pieprz, gałka muszkatołowa.
Banany kroimy w plasterki, czosnek siekamy, imbir obieramy i ścieramy na tarce - wszystko miksujemy na gładką masę, którą doprawiamy niewielką ilością soli, pieprzu i gałki muszkatołowej. Na koniec dodajemy 2-3 łyżki jogurtu greckiego. Na koniec sos delikatnie podgrzałam.
Kurczaka smażymy, polewamy sosem i podajemy z ryżem. Do tego dodałam tylko sałatę lodową z sosem balsamicznym.
Uwielbiam takie nowe, ciekawe smaki :D

sos bananowy



może nie wygląda porywająco, ale smakowało świetnie :D



A weekendowo - w sobotę zaliczyliśmy obiad w naszej ulubionej knajpce w Jeleniej, czyli Da Dami - najlepsza pizza w mieście :)) A od niedawna mają też rewelacyjne obrazy na ścianach :) Polecam z całego serca :))






7 komentarzy:

  1. wow, ale ciekawe połączenie! nie jadłam chyba jeszcze mięsa w połączeniu z bananami :)
    ślicznie się prezentujesz na tle tych malowideł :)
    narobiłaś mi ochoty na kurczaka i pizzę :D
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba muszę spróbować, bo jeszcze nie jadłam mięsa w połączeniu z bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli o pizzę chodzi,to od wielu lat nie byłam na innej niż taka z Pizzy Hut :)
    Co do bananowego sosu,przyznam ,że nigdy o takim nie słyszałam ,zwłaszcza do kurczaka :) I że banana można na ostro podawac-ciekawostka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hi, nice blog
    I follow you by GFC and facebook with my personal profile (yasmin Ruiz Medina)

    I invite you to visit my blog and you support me following mine too

    kisses
    Yasmin http://www.mytributetostyle.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam kurczaka w kazdej postaci wiec i tego wyprobuje


    sliczne zdjecia
    ciekawe wnetrze

    http://historie-prawdziwe-dziwne-smieszne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. o rany co to musi byc za smak! :)

    OdpowiedzUsuń

stat4u