piątek, 25 stycznia 2013

szybki obiad w czasie sesji :D

Jako, że sesja w pełni na gotowanie pyszności nie za bardzo jest czas.
Dlatego dziś pomysł na szybki obiad - trochę pójście na łatwiznę, czyli wykorzystanie tylko składników dostępnych w domu, ale za to szybko i pysznie :D
Sos bolognese - z penne, bo spaghetti niestety się skończyło :D

Składniki:
- mięso mielone (ja użyłam mięsa z indyka)
- cebula, czosnek (kilka ząbków)
- czerwone wytrawne wino
- koncentrat pomidorowy
- przyprawy - sól, pieprz, zioła prowansalskie, suszona bazylia
- makaron (u mnie dziś pełnoziarniste penne).

Poszatkowaną cebulę i czosnek szklimy na oleju, następnie dorzucamy mięso mielone, przyprawiamy, zalewamy szklanką wina. Dusimy aż mięso będzie gotowe. Następnie dodajemy koncentrat pomidorowy. W między czasie gotujemy makaron. I ekspresowy obiad gotowy :)
Jakby na wierzchu był jeszcze tarty parmezan - byłaby to już pełnia szczęścia :D

Wracam do nauki ortopedii - trzymajcie za mnie kciuki w poniedziałek :)






9 komentarzy:

  1. OOO ja uwielbiam to danie, tylko robię bez wina i na bazie przecieru z pomidorów i makaron cienki ..bo dzieciaki taki uwielbiają, ale rurki też super :)Ja to w ogóle makaroniara jestem ..hah:)
    To trzymam kciuki i powodzenia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej ;)
    Widzę, że blog o modzie powoli przeistacza się w kulinarny. Jak dla mnie zmiana na lepsze ;) Sam lubię gotować i prowadzę książkę kulinarną z ulubionymi przepisami. Może jutro spróbuję którejś z Twoich sałatek..

    pzdr,
    P

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, sos bolognese to jedna z tych rzeczy, które zawsze dobrze smakują, a prostota przygotowania sprawia, że na czas sesji nadaje się idealnie. Życzę powodzenia podczas nadchodzącego egzaminu, mój najbliższy odbędzie się w czwartek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze kiedy mam 2h przerwy między ćwiczeniami lub wykładami robię właśnie takie danie:) Niestety nigdy nie dodaje wina;p Gdy mieszka się z trzema mężczyznami w mieszkaniu, alkohol szybko znika :) Wyglada cudownie i wierzę, iż smakuje równie dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakbym widziała danie, które robię mając przerwę miedzy ćwiczeniami czy wykładami:) Nigdy jednak nie dodaje wina:O Muszę spróbować. Może to jednak okazać się trudne, gdyż mieszkając z trzema mężczyznami alkohol staje się ich obiektem pożadania(jeśli tylko taki jest):P Wygląda cudownie i wierzę,iż smakuje równie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spaghetti wygląda conajmnniej smacznie :D

    http://wow-chris-wow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Sesja to złooo... Osobiście wolę się lenić między egzaminami i zadowala mnie zwykła zupka chińska ale Ciebie podziwiam. Wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

stat4u