czwartek, 26 marca 2015

Cyganeria

Zgodnie z obietnicą dziś parę słów o świetnej kuchni tworzonej przez Radka Szymańskiego, przy pomocy oczywiście brata mojego Jordana - Igora, w gdyńskiej Cyganerii.
Cyganeria to najstarsza knajpka w Gdyni - otwarta została przez babcię obecnego właściciela w 1946r, a teraz odzyskała dawny blask po gruntonym remoncie - uzyskując niesamowicie ciekawy klimat, stylizowany nieco na lata 50. W meblach się zakochałam. A potem też w kuchni :)

Na przystawkę od szefa kuchni dostaliśmy łososia z kremem chrzanowym, kremem z zielonej pietruszki i kremem wasabi. Do tego tatar z buraka. Przepyszne.




Kolejna przystawka to ogony wołowe w korzennym sosie, z puree z selera barwionym sepią, z kremem z natki pietruszki, sosem demi glace oraz domowym makaronem. Niesamowity smak i faktura.



Jordan zamówił także zupę - chowder z dorszem, ziemniakami oraz szynką parmeńską. Niesamowicie intensywny smak.



Danie główne -  moje to polędwiczka wieprzowa, puree z kaszanki, karmelizowany pasternak, marynowana gorczyca i ziemniak pieczony w popiele. Przepyszne. I Jordana - pstrąg tęczowy, ragout warzywne, mule i czarna soczewica. Podobno dobre, bo już nie dałam rady nawet spróbować tak się najadłam :D




6 komentarzy:

  1. ajajaj narobiłaś mi smaku tym łososiem :) wszystko tak ładnie się na talerzach prezentuje, że aż się człowiek głodny robi

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, fotki z jedzeniem celebruję z wyjątkową czułością, bo jestem miłośniczką każdego jedzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łosoś wygląda pysznie!
    http://zycienienabogato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. chciałabym coś kiedyś zjeść w tej Cyganerii,dania są niesamowite,moje klimaty ,ale Ci zazdroszczę !!!

    OdpowiedzUsuń

stat4u