wtorek, 13 listopada 2012

deser - kieszonki z gruszką

Z przepisów na moim blogu wynika, że rzadko przygotowuję desery, ciasta itp. Można by powiedzieć, że jest to prawda, ale tylko "połowiczna" - rzeczywiście we Wrocławiu mam mniej czasu i mniej ochoty, ale będąc w mojej Jeleniej Górze często coś piekę - jak na przykład moje ulubione ciasto czekoladowe z jabłkami wg przepisu mojej Babci - ale o tym opowiem innym razem :)

Dziś będzie przepis Mamy Agaty - tej od przepisu na kurczaka.
Jadłam te kieszonki podczas ostatniego pobytu w Jeleniej Górze i zakochałam się w nich od pierwszej chwili :) A do tego jest to deser bardzo prosty :)

Potrzebujemy:
- 1 op. ciasta francuskiego
- 4 gruszki
- 1 op. rodzynek
- cynamon

Gruszki obieramy, kroimy na połówki, wydrążamy środek. Ciasto francuskie kroimy w kwadraty, nakładamy garstkę rodzynek, na to połówkę gruszki, posypujemy cynamonem i zaklejamy w kopertkę. Wierzch można posmarować jeszcze jajkiem, żeby kieszonki były bardziej rumiane. Wkładamy do piekarnika na 180 stopni, pieczemy ok. 30 minut do uzyskania lekko rumianego koloru i chrupkiej konsystencji.









1 komentarz:

stat4u