piątek, 2 maja 2014

wariacja na temat curry

Dziś przepis inspirowany programami Ani Starmach - ostatnio oglądam Pyszne 25 i Czyste Smaki. Tym razem pomysł na danie z kurczakiem.


Składniki:
- 400g piersi z kurczaka
- mleczko kokosowe
- puszka pomidorów
- 2 pomidory
- cebula, czosnek
- chilli, imbir, papryka, kurkuma, sól, pieprz, kolendra

Zaczynamy od zrobienia marynaty do mięsa - mieszamy chilli, paprykę, sól, pieprz, kurkumę, starty imbir, posiekany czosnek i cebulę, dodajemy oliwę i marynujemy mięso ok. 2 godziny. Po tym czasie podsmażamy mięso (oryginalnie w woku, można też w garnku), dodajemy pomidory w puszce, mleko kokosowe, potem świeże pomidory. Zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze ok.15 min. Ja podałam z ryżem. Wyszło super :)



A jeśli chodzi o zajawki zakupowe - polecam wam promocję w Mohito (wystarczy podać hasło summer)- ja skusiłam się na prześliczną wiosenną sukienkę - postaram się niedługo wam pokazać :) 



A jeśli chodzi o długi weekend - to ja raczej odpoczywam, nadrabiam zaległości czytelnicze - ostatnio zagłębiam się w duchowości czytając "Być pożytecznym" Lamy Ole Nydahla - jednego z pierwszych ludzi zachodu, który został lamą i nauczycielem buddyjskim.
A dziś jadę na Festiwal Kwiatów do Zamku Książ, a potem na urodziny koleżanki w Wałbrzychu :) Jednym słowem idealny weekend - aktywno-konteplacyjny :) Równowaga jest w życiu najważniejsza :)

3 komentarze:

  1. Ja z takich składników robie ostatnio moja popisowa zupę,dodaje tylko jeszcze pieczarki i paste curry zielona,polecam ci!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie ! W myślach już degustuję !

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować, bo uwielbiam takie dania - intryguje mnie to mleczko kokosowe, jeszcze nigdy nie eksperymentowałam z nim.

    OdpowiedzUsuń

stat4u